Cøliaki, Diabetikermat, Dietter, Kosthold, kveldsmat, Lavkarbo, Lunsj, Mat, Sunnere hverdagsvalg

Italiensk lavkarbo og proteinrik sandwich.

Det nærmer seg julehøytid, men jeg tviholder fortsatt litt på det italienske… Det er jo så godt! Her er en lavkarbo, glutenfri og proteinrik sandwich!

Brødet er selvfølgelig lagd på Chiabrødet til Funksjonell mat, toppet med pesto, tomat, basilikum, mozzarella og pinjekjerner. Samt olivenolje, salt og pepper. Enkelt, sunt og godt.

Forbrukerprodukter, Høytider, Jul

Våre julekalendere!

Annonselenker

Tenkte jeg skulle dele hvilke julekalendere vi gikk for i år, og deler gjerne om vi er fornøyd litt ut i desember.

Jeg gikk for en Pukka te-kalender, vurderte en stund å ha ølkalender med mannen, men fant ut at jeg ikke trenger mer kalorier og karbohydrater enn nødvendig akkurat nå, kanskje neste år.

Jeg syns ikke ca. 6 kroner te-posen er så ille når det er en kalender og alle er forskjellige. En hyggelig måte å oppdage noen nye favoritter på.

Sønnen i huset fikk spørsmål om hvilken kalender han ville ha, legokalender osv. Men den lille raringen sa at han bare ville ha en enkel sjokoladekalender, fine gutten. Da kjøpte jeg Ponduskalenderen, han er nemlig ivrig leser og syns det er morsomt.

Min kjære har en enkel sjokoladekalender. I tillegg har jeg og mannen hver sin Flax-loddkalender som vi skraper til morgenkaffen, vi krysser fingrene for at vi får litt ekstra lommepenger til neste års USA-tur!

Dessert, Høytider, Jul, Mat, mellommåltid, Styrketrening

Sukkerfri brente mandler.

Det er den tiden av året igjen og jeg har lagd sukkerfri brente mandler lenge.

Du har mandler og sukrin gold i en kjele, lar sukrinen smelte, heller det over på et bakepapir og vipps, etter en liten stund har du sunne, brente mandler.

Kan brukes som sunn snacks, før og etter trening, på grøt, cottage cheese, yoghurt og diverse. Også fine å pakke inn i cellofan å gi bort!

Cøliaki, Dessert, Diabetikermat, Dietter, Kosthold, Mat, Paleo

Nyhet: Sukrin Chocolate Mousse!

Funksjonell Mat har nå lansert en nyhet som passer perfekt i disse førjulstider; Sukrin Chocolate Mousse! Og jeg har selvfølgelig testet den.

  • Uten tilsatt sukker
  • Naturlig søtet med Sukrin og stevia
  • Fantastisk luftig og kremet konsistens
  • Kun 85 kalorier per porsjon

Sukrin Chocolate mousse skal bare blandes med 2 dl lettmelk, mikses kraftig i 3-5 minutter og stå i kjøleskapet i minst en time før den nytes. Det går også fint an å lage moussen med soyamelk, havremelk, mandelmelk og liknende alternativer. En pakke Sukrin Chocolate mousse gir 4 porsjoner.

Jeg har som nevnt testet den, den er enkel å lage og smaker veeeldig godt. Denne kan du lett lage i julen!

Næringsinnholdet er også upåklagelig, den har 1/3 av karbohydratinnholdet til vanlig sjokolademousse!

Deilig både alene og med bær og sukkerfri vaniljesaus, sukkerfri yoghurt osv.

 

Kosttilskudd, Mat, mellommåltid, Styrketrening

Bodylab med ny proteinbar!

Jeg har sagt det før, Bodylab er min favoritt proteinbar og det er kun den jeg kjøper nå. Og gleden er derfor stor når det kommer en ny smak!

Crunchy peanøtter, masse karamell, et tykt lag sjokolade, 22 gram proteiner og ikke tilsatt sukker.

Jeg ble ikke skuffet, en ny favoritt til formiddagskaffen, når jeg trenger påfyll på trening, på skitur..!  Du får kjøpt den her! (Husk at du får 50 kroner i rabatt på Tights om du bruker koden 7102Y på ditt første kjøp)

Ryktene sier at en ny variant med mandler også er på tur ut… Det gledes!

Blogg, Høytider, Jul

Årets julekalendere!

Annonselenker

Det er på tide å tenke på årets julekalendere hvis du ikke allerede har gjort det. Her er noen tips!

 

Hva med gubben da? De er kanskje ikke superinteressert i julekalender, men hva med en ølkalender? Nå har de fått inn denne geniale kalenderen her du kan fylle med ulike øl! (Og etter en ølrik desember kan du kjøpe kostholdsveiledning i bursdagsgave 😉

På samme nettside har de for øvrig flere kule julekalendere, som popkornkalender, svinesvorkalender (lavkarbo!), erotiskkalender, sokkekalender og så videre. Legg igjen en kommentar med hvilke du og din familie skal ha da!
Jeg skal dele de vi har gått for senere i måneden.

Cøliaki, Diabetikermat, Dietter, Kosthold, kveldsmat, Lavkarbo, Lunsj, Mat

Italiensk – igjen.

Italiensk-inspirert mat er nok noe av det jeg spiser mest av, året rundt. Jeg har alltid skinke, mozzarella osv. liggende i kjøleskapet, ypperlig når en spiser lavkarbo!

En mozzarella, spekeskinke, pesto, tomater og ruccola, rimelig enkelt og godt. (Det er veldig ofte mozzarella å “redde” på 50% på matbutikken, så det blir en billig og god proteinkilde)

Cøliaki, Diabetikermat, Dietter, Kosthold, Mat, Middag, Sunnere hverdagsvalg

Deilig laksetallerken!

To deilige laksefileter med pesto på en seng av blomkål/brokkoliblanding og salat med byggryn og fetaost.

Sunt og godt, men hvorfor viser du meg dette tenker du? Jo, absolutt alt er kjøpt på 50%!

Vi har jo snakket litt om dette å være matredder før også, det håper jeg du også er! Bra for lommeboka OG miljøet.

Cøliaki, Diabetikermat, Dietter, Kosthold, Lavkarbo, Lunsj, Mat, Middag, Sunnere hverdagsvalg

Sunn pizzabunn med solsikkemel.

Jeg surfet litt inne på nettsidene til Funksjonell Mat da jeg fant oppskriften på denne Glutenfri Pizzabunnen. Jeg har lurt litt på hva jeg skal finne på med dette nye solsikkemelet og testet pizzaen sporenstreks.

Man må bruke kjøkkenmaskin i oppskriften, det er det egentlig sjelden jeg gjør! Men resultatet var verd det.

Pizzaen blir altså glutenfri, proteinrik og lavkarbo!

Bunnen ble skikkelig sprø og jeg må si at jeg likte den godt, utseendet representerer ikke smaken altså. Prøv den!

Forbrukerprodukter

Snart advent!

Annonselenker