Cøliaki, Diabetikermat, Dietter, Kosthold, Lavkarbo, Må det være så avansert?

Et lite lavkarbomåltid.

Nå er ikke jeg noe frokostmenneske og spiser sjelden før 11, men dette er et måltid du kan ta som frokost, mellommåltid, kveldsmat, før trening… Jeg spiser ofte dette som dagens første måltid før jeg skal trene de dagene jeg har studiedag og legger opp dagene selv, 2 stekte egg med myk plomme, 4 skiver spekeskinke og 2 skiver lettost (med 30 sek. i mikrobølgeovnen blir det enda bedre)! Dette gir meg langvarig energi som varer til et stort måltid etter trening!

IMG_7128

For de som teller næringsstoffer er dette 302 kalorier, 32 gram protein, 18 gram fett og minimale 1 gram karbohydrat! Dette passer godt for de på lavkarbo, 5:2 dietten, diabetikere, cøliakere og generelt de som trener og vil ha i seg skikkelig med proteiner og energi!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.