2XU, Kondisjonstrening, Styrketrening, Treningsklær

Februar i emning.

Hvordan går det med alle som hadde som nyttårsforsett å trene mer å bli flinkere med kostholdet? Noen som har gitt opp? Noen som har nådd første målet sitt?

For de som har gitt (litt?) opp vil jeg anbefale å begynne på nytt 1. februar men kanskje legge seg på et litt lavere nivå, som jeg sier til mine klienter: tenk livsstil ikke periode. Selvfølgelig består livet av perioder, man spiser mer julemat i juletider, mer egg og kvikk lunsj i påsken, mer grillmat om sommeren, men holder man seg aktiv og har en god generell livsstil gjennom året byr ikke dette på noe problem ift. helse og vekt.

1704843-12-1421902224199

Personlig ser jeg på høytider og perioder med mer mat som positivt for styrketreningen, mer energi og mer muskelvekst. For de som ikke trener styrke – prøv det! Det øker forbrenningen på lang sikt og har utallige positive egenskaper for helsen! For de som er som meg og ikke er så glad i kondisjonstrening (har også astma og skader på lungene som gjør det lite moro) anbefaler jeg intervalltrening, det er supereffektivt og kan gjøres på kort tid, gjerne i kombinasjon med styrketrening for full effekt.

Spør gjerne i kommentarfeltet eller send meg en mail om du har spørsmål.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.