Kondisjonstrening, Kosthold, Kosttilskudd, Mat, Styrketrening, Sunnere hverdagsvalg, Vitaminer og mineraler

Vannmelonsmoothie etter trening.

Hvorfor er det smart å spise/drikke vannmelon etter trening? Jo det skal jeg fortelle dere!

IMG_5084

Ikke bare er det forfriskende og godt og fyller på vannlagerne dine, den inneholder også mye av aminosyren L-citrulline!

En undersøkelse fra 2013 viser at vannmelon både kan minske muskelstølhet og hvilepuls! I tillegg gir vannmelon verdifulle næringstoffer som vitamin A, B6, og C. Den tilfører også kroppen kalium og lykopen, som er en super antioksidant.

IMG_5110

Vannmelonen er stort sett god året rundt, så det er ingen grunn til å slutte å spise/drikke den selv om det lir mot både høst og vinter!

Referanser:

Tarazona-Díaz MP1, Alacid F, Carrasco M, Martínez I, Aguayo E (2013) Watermelon juice: potential functional drink for sore muscle relief in athletes. J Agric

Pérez-Guisado J1, Jakeman PM (2010) Citrulline malate enhances athletic anaerobic performance and relieves muscle soreness. J Strength Cond Res. 24(5):1215-22.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.