Cøliaki, Diabetikermat, Dietter, Kosthold, kveldsmat, Lavkarbo, Lunsj, Mat, mellommåltid

Rødbettartar med valnøtter og blåmuggost.

Hvis du har kjøpt inn å lagd den deilige rødbetesalaten jeg tipset om på onsdag fikk du sikkert en del rødbeter til overs, hvis ikke så er dette et godt tips til en gang du har rester av disse røde godbitene.
Jeg har kalt retten Rødbettartar, det er en slags vegetarversjon av kjøttvarianten (som også er veldig god), paret med blåmuggost og valnøtter, helt nydelig kombinasjon!
img_7552

Du skjærer kalde, kokte rødbeter i tynne skiver, legger blåmuggost og valnøtter på samt litt salt og ringler enten honning eller olivenolje på (spørs om du vil ha en søt eller saltere variant).
Dette er en smaksharmoni som eksploderer i munnen, helt fantastisk! Perfekt som forrett eller dessert.

I følge Varsomhetsplakaten bør man opplyse om at man spiser mer enn kun det som er avbildet for å ikke oppfordre til underspising, jeg får derfor vise hva jeg spiste etter denne “kveldsmat-forretten”, jeg er på ingen måte noen person som spiser lite:

img_7555

Masse hjemmelagde knekkebrød med ruccola, røkelaks, rømme og rødbetesalt (som selvfølgelig også anbefales på det sterkeste). Ypperlig kveldsmat for folk som trener, husk at det er om natten vi restituerer mest!

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.