Lavkarbo hvit pizza.

God fredag, i dag skal dere få en oppskrift på en sunnere fredagspizza av meg, en lavkarbovariant jeg ble veldig fornøyd med!

Bunnen er den flotte “fat head” bunnen, den gir et utrolig godt resultat! Den er myk i midten og sprø i kantene og dekker selv det sterkeste pizzabehov!

Til bunnen trenger du:

  • 170 gram mozzarella
  • 55 gram ferskost (Philadelphia og lignende)
  • 85 gram nøttemel (mandelmel, sesammel)
  • 1 stort egg
  • salt og andre krydder
  • olivenolje

img_7851

Begynn med å sette stekeovnen på 220 grader. Så blander du sammen osten og kjører ett minutt i mikrobølgeovnen, ta den ut og rør før du kjører den 30-60 minutter til. Da skal den være en sammenhengende ostemasse.
Bland så inn resten av ingrediensene unntatt olivenoljen.
Bre deigen ut på en stekeplate med bakepapir, ta olivenolje på fingre og deig og bre utover med fingrene.
Så steker du i 12-15 minutter.

Av topping har jeg brukt creme fraiche i bunnen, krydret godt med salt og pepper og hatt på osten chevre og spekeskinke. Jeg hadde på halvparten av spekeskinken før jeg etterstekte pizzaen og resten etterpå. Den trenger ikke mange minuttene i ovnen når du har hatt på fyll, det er kun osten som skal smelte litt!
Chevre ga en utrolig spennende og god smak, om du ikke er så vågal på ostefronten er vanlig hvitost også godt!

Advertisements

3 thoughts on “Lavkarbo hvit pizza.

  1. Pingback: Hvit lavkarbopizza med brie og spekeskinke. | Velkommen til en sunn og frisk livsstil med trening, mat og vin.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s