Cøliaki, Diabetikermat, Dietter, Kosthold, kveldsmat, Lavkarbo, Lunsj, Mat, mellommåltid, Middag

Brokkolisalat.

Inspirert av flere på instagram som legger ut lavkarbooppskrifter så har jeg lagd brokkolisalat, det falt i smak!
Absolutt en god erstatning for eksempel potetsalat i sommer!
Det eneste som er litt slitsomt er å “partere” brokkolien, men det er verd det.

Som du ser så må du ta en brokkoli og dele den i små buketter og biter (ja, stilken skal med).
Hakk løk og vårløk fint og bland med brokkolien.
Ha så over 1-2 bokser av et valgfritt melkeprodukt, jeg sier melkeprodukt fordi du kan velge det du vil av kesam, rømme osv. og selvfølgelig fettgrad; sæterrømme er såklart godt, men hvis du er ute etter å spare kalorier… Jeg brukte kesam original og smakte til med majones.
Smak til med krydder og bruk gjerne valnøtter i om du liker det.


Hvis du virkelig vil ha en smakfull brokkolisalat tilsetter du også sprøstekt bacon i biter, det blir nydelig!

Salaten smaker godt til det meste, prøv til kjøttboller, pølser og grillmat, gryter osv.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.