Cøliaki, Dessert, Diabetikermat, Dietter, Høytider, Jul, Kosthold, Lavkarbo, Mat

Lavkarbo rømmegrøt.

Vi kommer ikke utenom rømmegrøten til jul, det er jo så godt! Den kan du enkelt lage med lite karbohydrater, da blir den med ett mye sunnere.
Jeg mener ikke at den får mindre kalorier (rømmegrøt har mange kalorier), men at den ikke påvirker blodsukkeret ditt på samme måte og den i stedet gjør deg mett over lengre tid uten den fæle blodsukkerstigningen som igjen gir deg sukkersug når det faller igjen.

Til 2 porsjoner (evt. 3 om dere er småspist) trenger du:

Smelt 2 ss smør i en kjele og tilsett rømmen, la det koke opp og tilsett fiberhusk for å få riktig konsistens (2-4 ss), blir den for tykk kan du spe med fløte.
Smak til med sukrin og salt.
Server med spekemat, smørøye og kanel.

Masse sunt fett og proteiner som holder deg mett og god i timevis!

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.