2XU, Blogg, Kondisjonstrening, Styrketrening, Treningsklær

Aktivitet i løpet av en uke.

Hvor mye er dere i aktivitet hver uke? En undersøkelse fra England viste at folk i gjennomsnitt satt 3 timer på toalettet i uka, dobbelt så lenge som de var i fysisk aktivitet… (Kilde: UKactive)

Jeg har jo en stillesittende hverdag, jeg sitter på pc`en minst 6 timer om dagen og studerer og jobber, samt leser bøker og ser på tv på kveldstid… Sånn tror jeg mange har det. Da er det viktig å legge inn tid til aktivitet, bestem deg for et tidspunkt du skal gå en tur, trene, gjøre andre fysiske oppgaver.
Til og med husarbeid teller som aktivitet. En undersøkelse fra McMaster University viser at risikoen for hjerteinfarkt synker med 36% hvis du gjør husarbeid i 1. time og 45 minutter i uka.

Selv trener jeg hver morgen samt er med på trening som støttekontakt noen ettermiddager i uken, det gjør at jeg tar minst 12-13.000 skritt per dag, selv på de «lateste» dagene. Jeg bruker en Polarklokke til å loggføre aktiviteten min, vil dere at jeg skal dele det med dere?

Min oppfordring til deg i dag er: Rør deg mer enn du sitter på do, enkelt?

Legg igjen en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær hvordan dine kommentardata behandles..